onsdag den 16. august 2017

Mandag, den 14. august 2017, Afrejse

Vi fløj med Ryan Air fra Tirstrup til Stansted. I Stansted skulle jeg hæve nogle Pund Sterling i en automat. Den gav vekselkursen 9,90. Heldigvis kunne man selv bestemme om automaten skulle stå for vekselkursen eller det skulle være min egen bank. Jeg valgte min egen bank, - hvilket man altid skal. En fyr ved siden af atomaten hørte mit udbrud over vekselkursen og sagde, at han også syntes det var dyrt. Han hed Ismael og vi mødtes senere i toget til Liverpool Street Station. Han studerere statsret på jurastudiet i Aarhus, så vi fik en god snak om Jyskelov, Danskelov og Grundloven. Han skulle af på en station tidligere. Han skulle overnatte på et vandrehjem og derfra udforske London. Vi landede på Liverpool Street Station og vi tog videre derfra med Underground til Holborn. Vi slæbte kuffertene til vort hotel Radisson Blu på Great Russel Street. Det er et fint hotel, som havde nogle gode sommertilbud til turister. Jeg fik lidt at drikke, mens Sonja checkede ind. Der stod en bowle med melonstykker og isterninger ovenpå. Man tappede så lidt vand i et glas. Det smagte fantastisk godt, men vi trængte sikkert også. Vejret var dejligt, så det lovede godt for ferien.

Vi tog et bad og slappede lidt af. Jeg skulle lige checke arbejde, så Sonja gik en lang tur. Vi mødtes i receptionen og gik ud for at finde "a curry", - dvs. en indisk restaurant. Der er mange og af varierende kvalitet. De er vurderet og anmeldt i Trip Advisor, så vi tog en med gode vurderinger. Vi kunne sidde udenfor i det gode vejr og som forret fik vi et par store sprøde rischips med forskellig døbbelse til og en øl. Det smagte fint. Min hovedret blev et udvalg at forskellige indiske retter, men her blev jeg lidt skuffet. Oksekødet var fars og sovsen, som ellers er vigtigst i indisk mad, var flad og kedelig. Der sad et svensk ægtepar ved siden af os. De fik det samme som os, men det så ud til, de var godt tilfreds. Vi snakkede lidt med dem. De gik videre for at få en øl, men vi traske bare lidt rundt for til sidst at ramme hotellet og vort værelse. Vi var trætte og mogendagen var fuldt planlagt med en store rundtur i det sydengelske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar